SEO.

Een website laat je vaak maken met het doel conversies binnen halen. Dit hele proces begint bij het genereren van traffic naar je website. Een goede methode om snel resultaat te behalen is Search Engine Optimization.

SEO is een investering die zich op lange termijn uitbetaald, mits je het op de juiste manier doet. Op een organische manier hoog scoren in Google vraagt om technische kennis en expertise. De voordelen van SEO voor een bedrijf verschillen en zijn onder andere afhankelijk van de branche, website en doelgroep.

Wat is Search Engine Optimization?

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization, wat een bekende methode is om op pagina 1 te komen in zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. Onderdelen van een SEO strategie zijn onder meer het linkbuilden en zoekwoordoptimalisatie. 

Nu duidelijk is wat SEO is kunnen we in een notendop uitleggen hoe het werkt. Google stuurt dagelijks bots naar een website om de broncode te lezen. Op deze manier wordt achterhaald waar de website over gaat. 

Het optimaliseren van je website bestaat uit verschillende handelingen die er samen voor zorgen dat de algemene SEO waarde van je website omhoog gaat. Deze handelingen bestaan onder meer uit:

  • Het optimaliseren naar de belangrijkste zoekwoorden
  • Het schrijven van duidelijke en relevante content
  • Linkbuilding
  • Het gebruiken van een overzichtelijke META structuur

Hoe werkt SEO?

Wat zijn de voordelen?

  • Zichtbaar bij longtail zoekwoorden
  • Hoge CTR
  • Relevant websiteverkeer
  • Duurzaam
  • Hoog ROI ten opzichte van andere marketingkanalen
  • Geen budget nodig voor verkeer

Laat Viktor je persoonlijk informeren.

Hoe behalen we SEO resultaten?

SEO is tijdrovend en soms frustrerend. Resultaten zijn namelijk niet direct zichtbaar. Zoekmachines nemen de tijd om geschreven content te beoordelen en ranken. Wanneer een zoekwoord pagina 1 behaald, zal het zich uitbetalen in gratis traffic en potentiëlen leads.

Het proces bestaat uit een aantal punten die we standaard herhalen:

  1. Zoekwoordonderzoek
  2. Advies menu- & URL Structuur
  3. Advies content (op basis van H-koppen en te gebruiken keywords) voor de categoriepagina’s
  4. Site bouwen
  5. Livegang en redirecten

 

Bedrijven die voor gingen.

Opzoek naar direct resultaat?