Hoe werkt SEO in 2020? (TIPS & TRICKS)

Er wordt veel gespeculeerd over SEO en alle werkzaamheden die erbij komen kijken. Maar wat moet je nou in 2020 echt weten waardoor je gaat scoren in Google? Na het lezen van dit artikel weet jij welke factoren belangrijk zijn om op te letten in je SEO proces!

SEO

Zoals iedereen wel weet, staat SEO voor Search Engine Optimization. In het Nederlands betekent dit zoekmachine optimalisatie en in kindertaal zeggen we ranken in Google. Wanneer jij op nummer één wilt staan in de zoekmachine, moet je aan een aantal eisen voldoen die gesteld worden. Namelijk gebruiksvriendelijkheid, snelheid, backlinks en content. Hieronder gaan we dieper in op bovengenoemde punten.

SEO pace runners dienst

Ken de gedachte van Google

Google is naast een zoekmachine ook een onderneming. Net als andere bedrijven, wilt Google de nummer 1 zijn in de branche. Wanneer zij niet het beste resultaat laten zien aan haar gebruiker, zal deze vanzelf overstappen naar Bing of Yahoo. Dit is de reden dat Google bepaalde eisen heeft gesteld aan websites die zij willen laten zien. Aspecten als snelheid, gebruiksvriendelijkheid, backlinks en content zijn daarom belangrijke rankingsfactoren. 

Websitesnelheid en gebruiksvriendelijkheid spreekt dus voor zich, backlinks en content zijn wel een dingetje. Het kost veel tijd, maar laat aan Google zien dat je website relevant is. 

Tot niet zo gek lang geleden, waren er tools beschikbaar die ervoor zorgde dat het systeem van Google gemanipuleerd kon worden. Het “probleem”  is alleen dat Google steeds slimmer wordt en deze tools niet echt waardeert.

Wat zijn Backlinks?

Als Pace Runners linkt naar een ander relevant onderwerp op een andere website, raden we de lezer van ons artikel eigenlijk aan om het linkje ook is te bekijken. Linkjes die naar jouw website verwijzen geven het teken aan Google dat er op de pagina achter die link iets relevants staat. 

Eerst was het dus zo dat Marketing bedrijven startpagina’s bouwde met duizenden linkjes. Deze verkochten ze aan andere bedrijven als backlinks. Op deze manier werd het systeem eigenlijk gemanipuleerd.

Gelukkig heeft Google niet stil gezeten en zien deze gekochte links als waardeloos. Dit maakt het systeem eerlijker, maar wel moeilijker. Dit houdt dus in dat content goede content erg belangrijk is en dat andere mensen op een natuurlijke manier naar je pagina verwijzen, zonder dat er geruild of gekocht wordt.

Wanneer je toch die linkjes koopt en Google ziet dit, hangt er een penalty aan je broek. Deze penalty kan inhouden dat je niet meer zichtbaar bent in de zoekmachine of dat je niet meer kan ranken. Zorg er dus voor dat je op een eerlijke manier backlinks verzameld! 

Content is KING!

In de SEO wereld is dit een uitspraak die veel wordt gedaan. Wij kunnen bevestigen dat deze regel echt telt. Google is zo goed geworden in het lezen van websites, dat het eerder gaat om relevante content dan technische aspecten. Natuurlijk moet je website snel laden, maar het uiteindelijke doel van SEO is om betere content te schrijven dan je concurrent.

Wij adviseren dan ook om te Google naar je onderwerp en te kijken wat je concurrent schrijft. Pak alle goede punten van een artikel en maak deze eigen. Zorg ervoor dat hij 2 keer zo goed is als die van je concurrent en Google zal afhankelijk van het SEO concurrentieniveau, jouw website ranken boven die van je concurrent.

Waarom is content zo belangrijk?

Een simpel voorbeeld waarom content king is: Piet en Hans hebben beide een eigen fietsenwinkel. Beide hebben een website die bijna identiek aan elkaar zijn. De websites zijn snel en goed geoptimaliseerd alleen Hans heeft aandacht besteed aan zijn blog. In deze blog geeft hij tips en tricks hoe jij je band het best kan plakken. Piet wilt niet al te veel informatie over zijn trucjes geven, want straks heeft hij geen klant meer over omdat iedereen zijn truc gebruikt. 

De vraag: Wie zal er het meest verdienen?

Antwoord: Eigenlijk is de vraag verkeerd en zou het moeten zijn, wie biedt de meeste waarde aan Google? Dat is Hans… De website van Hans zal hoger ranken omdat hij aandacht heeft besteed aan content. De gebruikers van Google type een vraag in en worden geholpen door verschillende artikelen. Dit zorgt ervoor dat Google het algemene keyword van Hans beter scoort dan die van Piet.

Is SEO dan simpel?

Als je het zo bekijkt is SEO inderdaad simpel. Als jij de beste artikelen schrijft net zoals Hans, dan zal jij boven je concurrent komen. Het kost alleen veel werk en je moet weten hoe Google een website het best leest. Onderstaande punten zijn tips & tricks die wij je mee willen geven als je SEO zelf wilt doen.

TIPS & TRICKS VOOR SEO!

  1. Zorg ervoor dat je website snel is. De gerbuikers van Google zullen dit waarderen en Google zelf dus ook! 
  2. Optimaliseer je afbeeldingen. De robotjes van Google lezen codes, ze hebben namelijk geen ogen! Zorg ervoor dat Google je afbeeldingen kan lezen en dat ze weten waar deze over gaat! 
  3. Installeer de Site Kit plugin op je website!
  4. CONTENT IS KING!
  5. Zorg voor een goede opbouw van je teksten. Houdt rekening met h1 en h2 koppen. 

Te druk? Max neemt het graag van je over!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

SEO.

Een website laat je vaak maken met het doel conversies binnen halen. Dit hele proces begint bij het genereren van traffic naar je website. Een goede methode om snel resultaat te behalen is Search Engine Optimization.

SEO is een investering die zich op lange termijn uitbetaald, mits je het op de juiste manier doet. Op een organische manier hoog scoren in Google vraagt om technische kennis en expertise. De voordelen van SEO voor een bedrijf verschillen en zijn onder andere afhankelijk van de branche, website en doelgroep.

Wat is Search Engine Optimization?

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization, wat een bekende methode is om op pagina 1 te komen in zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. Onderdelen van een SEO strategie zijn onder meer het linkbuilden en zoekwoordoptimalisatie. 

Nu duidelijk is wat SEO is kunnen we in een notendop uitleggen hoe het werkt. Google stuurt dagelijks bots naar een website om de broncode te lezen. Op deze manier wordt achterhaald waar de website over gaat. 

Het optimaliseren van je website bestaat uit verschillende handelingen die er samen voor zorgen dat de algemene SEO waarde van je website omhoog gaat. Deze handelingen bestaan onder meer uit:

  • Het optimaliseren naar de belangrijkste zoekwoorden
  • Het schrijven van duidelijke en relevante content
  • Linkbuilding
  • Het gebruiken van een overzichtelijke META structuur

Hoe werkt SEO?

Wat zijn de voordelen?

  • Zichtbaar bij longtail zoekwoorden
  • Hoge CTR
  • Relevant websiteverkeer
  • Duurzaam
  • Hoog ROI ten opzichte van andere marketingkanalen
  • Geen budget nodig voor verkeer

Laat Viktor je persoonlijk informeren.

Hoe behalen we SEO resultaten?

SEO is tijdrovend en soms frustrerend. Resultaten zijn namelijk niet direct zichtbaar. Zoekmachines nemen de tijd om geschreven content te beoordelen en ranken. Wanneer een zoekwoord pagina 1 behaald, zal het zich uitbetalen in gratis traffic en potentiëlen leads.

Het proces bestaat uit een aantal punten die we standaard herhalen:

  1. Zoekwoordonderzoek
  2. Advies menu- & URL Structuur
  3. Advies content (op basis van H-koppen en te gebruiken keywords) voor de categoriepagina’s
  4. Site bouwen
  5. Livegang en redirecten

 

Bedrijven die voor gingen.

Opzoek naar direct resultaat?